Wpływ algorytmów Googla na wyniki pozycjonowania

Jeśli chcesz pozycjonować swoją stronę musisz wiedzieć jak działają algorytmy Google? Dlaczego? Dlatego, że to one właśnie decydują o pozycji Twojej strony w wyszukiwarce.

Czym jest algorytm?

Algorytm wyszukiwarki Google to ciąg zadań dla wyszukiwarki dzięki którym może ona analizować informacje znajdujące się na stronach internetowych. Mówiąc prościej – algorytm to zbiór zasad dzięki którym wyszukiwarka dokonuje oceny witryn, po to by potem wyświetlić je w odpowiedniej kolejności.

Dzięki algorytmom Google jest w stanie sprawdzić istniejące oraz wszystkie nowopowstające strony, zaindeksować je – czyli rozpoznać ich tematykę, po to by móc wyświetlić je w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe.

Jaki algorytmy mają wpływ na pozycjonowanie?

Mają bardzo duży wpływ, ponieważ to od nich zależy właśnie pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Jednym z najpopularniejszych algorytmów jest Page Rank. To był też pierwszy z algorytmów w ogóle pojawił się w Google. Algorytm oceniał głównie treść na stronie pod kątem jej atrakcyjności dla użytkownika. Jeśli strona była często cytowana, udostępniania w postaci linku, użytkownicy spędzali na niej dużo czasu – to znaczy, że była atrakcyjna. I taka strona miała szansę na wysoką pozycję w Google. To w dużym skrócie recepta na wysoką pozycję strony w Google.

Potem pojawiły się kolejne algorytmy, nawet cały zwierzyniec – był bowiem Panda, Pingwin, Koliber i Gołąb. Każdy z nich kładł nacisk na inne aspekty, jednak to co pozostało niezmienne to wartościowy content.

Dlatego myśląc o pozycjonowaniu trzeba mieć świadomość tego jak dużą rolę w całym procesie odgrywają wartościowe treści. Unikalne, nie kopiowane z innych witryn, długie i przydatne dla użytkownika.

Jak połączyć atrakcyjność dla wyszukiwarki z tym co będzie ciekawe dla internauty?

Trzeba pisać najpierw dla użytkownika, starając się jednocześnie by tekst był dobrze oceniony przez algorytmy wyszukiwarki. Umiejętne wplatanie słów kluczowych, tak by nie było ich za dużo, słowa kluczowe w różnych formach i odmianach, synonimy i przede wszystkim częsta aktualizacja treści.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *