Zalety i wady pozycjonowania w Google

Pozycjonowanie to szereg działań, które maja zapewnić wysoką pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google. Każdy chce być wysoko, więc walka o pozycje jest zaciekła. W końcu i tak wszystko zaczyna się od początku, gdy Google znów zmienia algorytmu, i zdobyte pozycje lecą na łeb na szyję.

Czy rzeczywiście warto poświęcać tak dużo czasu i energii na coś co może być tak ulotne? Czytaj dalej i przekonaj się jakie są wady i zalety pozycjonowania w Google.

Pozycjonowanie – zalety

Niewątpliwą zaletą jest to, że naturalne wyniki wyszukiwania budzą więcej zaufania niż płatna reklama AdWords, która również pozwala wyświetlać się na wysokich pozycjach. Choć brzmi to głupio, część osób naprawdę uważa, że firmy które stać na reklamę w Google na pewno mają drogie usługi, zaś te które są wysoko w wynikach naturalnych to firmy godne zaufania i przystępne dla każdego.

Zaletą pozycjonowania jest też niewątpliwie to, że część rzeczy można wykonać samemu. Optymalizacja treści i kodu strony to nie są jakieś bardzo trudne technicznie rzeczy. Podobnie jeśli chodzi o prowadzenie bloga, pisanie treści na stronę i tworzenie zaplecza pod seo. To działania, które są znacznie łatwiejsze niż prowadzenie kampanii Google Ads.

Pozycjonowanie –minusy

Niestety – pozycjonowanie ma swoje minusy. Po pierwsze – proces jest długotrwały i wymaga sporego nakładu pracy. Po drugie – efekty są niestabilne – wspomniane wcześniej algorytmy Google mogą sprawić, że cała praca pójdzie na marne.

Na szczęście nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać – jeśli przy pozycjonowaniu nie stosujesz zakazanych technik i robisz to z głową nie masz się czego obawiać – a chwilowe skoki pozycji nie oznaczają jeszcze całkowitego przekreślenia Twojej pracy.

Pozycjonowanie – czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście, że tak! Dzięki pozycjonowaniu dajesz potencjalnym klientom szansę na to by cię znaleźli. To działania które sprawiają, że jesteś wiarygodny, a Twoja oferta ma szanse dotrzeć do osób, które mogą być nią zainteresowane.

Zatem tak- warto inwestować w pozycjonowanie. Tylko trzeba to robić dobrze.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *